04-02-2021

Quesadilla ham & paddestoelen & kaas.

 


Dat is mijn 5e variant van de quesadilla en ze zijn allemaal zo heerlijk, echt een geweldig uitvinding, zeker voor koolhydraatarm levensstijl maar ook als je een heerlijk gezonde lunch wilt maken. 


Deze quesadilla is gevuld met gegrilde ham en paddestoelen en kaas. Ik heb als paddestoelen de oesterzwammen en bundelzwammen gebruikt. Deze paddestoelen zijn boordevol vitaminen en mineralen. In oesterzwammen zijn stoffen aangetoond die een kankerremmende werking laten zien. Ook zijn er stoffen aangetoond die een anti-diabetische werking hebben en het cholesterol verlagen. 

Altijd heel leuk om te weten 😉 Wat zijn quesadilla’s?

Quesadilla's zijn gevulde tortilla's, gebakken als een tosti in de koekenpan. Je kunt ze in de pan bakken of op een grill. Je kunt de quesadillas als lunch, als hoofdgerecht (met een salade erbij of soep of verschillende quesadilla’s maken) of als snack (in puntjes gesneden) serveren. 

Je kunt de tortilla’s zelf maken, of kant en klare kopen. 


De tortilla’s van mama lupe’s hebben z’n 3 koolhydraten per stuk, dus wat de uiteindelijke hoeveelheid koolhydraten wordt is afhankelijk in wat voor vulling je gaat gebruiken. Je kunt ook die van Atkins gebruiken, die bevatten 4,4 koolhydraten per stuk.


Deze onwijs lekkere quesadilla heeft 5,8 koolhydraten kijk op mijn blog voor de recepten, er staat verschillende varianten. 

Vind je het leuk? Ga je het maken? Dan zou ik het heel leuk vinden als je me laat weten hoe je het vond 😉




Ingrediënten 1 quesadilla:

1 tortilla (ik heb mama lupe’s gebruikt) 

Plakken jong belegen naar wens

1 sneetje gegrilde ham ( ik heb York ham gebruikt) 

Peper en zout 

100 gr paddestoelen ( ik heb een mix gebruikt van oesterzwammen en bundelzwam ) 

Verse tijd naar wens

2 teentjes knoflook 

Olijfolie 


Bereiding:

Doe een scheutje olie in een koekenpan, en bak licht bruin 2 teentjes knoflook. Voeg dan de in stukjes gesneden paddestoelen met wat zout en peper en wat tijm.




Als ze gaar zijn, haal de knoflook weg, en ga je quesadilla opmaken. 


Zet het vuur zacht en zet de tortilla er inuitkijken want de tortilla’s kunnen makkelijk verbranden.

Doe op een helft van de tortilla wat kaas, er over heen een sneetje ham, en op een helt de paddestoelen. 



En weer wat kaas. 




Vouw de tortilla zo als op de foto, en laat het zachtjes warm worden. 



Draai het na een paar minuten om zo dat de andere kant ook mooi licht bruin word. Als de kaas gesmolten is, is je heerlijk gerechte klaar. Geniet er van 😋



 



Geen opmerkingen: