19-11-2020

Snelle pizza Margherita met rucola. Low Carb



Vandaag een heerlijke snelle lunch, lekkere margherita pizza maar dan met rucola, heerlijk, mijn favoriete 😃 en dan ook nog binnen 10 minuten klaar! Perfect voor een lunch, maar aangezien het heel weinig koolhydraten bevat kun je het ook lekker als tussendoortje eten als je echt trek hebt 😉 



Ook heerlijk voor de zaterdagavond, dan maak je verschillende pizza’s met andere topping. 

Op mijn blog vind je de recept en hoe je het moet maken. 

Ga je het maken? Linkt dan even naar mijn Instagram, zou het heel leuk vinden 🥰

1 pizza inclusief rucola bevat 4,2 koolhydraten 


Ingrediënten voor 1 pizza:

  • 1 tortilla (als je geen koolhydraatarm dieet volgt gebruik glutenvrij tortilla of gewone)
  • 35 gr pomodori pelati (zie beneden voor tips)
  • 1 á 2 eetlepels geraspte mozzarella 
  • Verse basilicum of andere Italiaanse kruiden 
  • Zout en peper
  • Handje rucola 



Tips tortilla’s : 

1 koolhydraatarme tortilla's van Mama Lupe's 3 koolhydraten netto per stuk (te koop bij afvallen met bregje)

Als je liever bij de AH wilt kopen neem dan deze:

*Atkins tortilla’s 4,4 koolhydraten per stuk.

Tips gepelde tomaten: 

*Gebruikt gepelde tomaten uit blik die bevatten het minst koolhydraten:

*In een blik tomaten (pomodori pelati) van Mutti zitten er 3,6 koolhydraten per 100 gr. 

*AH gepelde tomaten 3,5 koolhydraten per 100 gr. 

*Jumbo gepelde tomaten 3 koolhydraten per 100 gr. 



Bereiding:

Zet de oven aan op 180 graden, even de tomaten prakken (of met een staafmixer) om de zaadjes van de tomaten weg te halen, moet je de saus door een zeef doen. Voeg er aan toe zout en peper en verse basilicum of verse/droge Italiaanse kruiden. Zijn de tomaten wat zuur? Gebruikt dan een snufje baking soda of bicarbonaat. Baking soda, niet te verwarren met bakpoeder😉


Smeer de tortilla met de tomaten saus, voeg de geraspte mozzarella toe en bakt het in de oven tot dat de mozzarella smelt, haal het uit de oven in punten snijden en rucola er op doen 😃😋

Ps: wil je dat de tortilla’s met tomaat langer bakt? Doe die dan eerst in de oven zonder mozzarella, halt het na 5-8 min uit de oven en doe de mozzarella er op en terug in de oven totdat de mozzarella smelt. 



Geen opmerkingen: