31-10-2020

Flammkuchen low carb.


Weer een heerlijk recept maar deze keer in een paar minuten klaar! Soms heb je echt geen zin om lang in de keuken te staan, vroeger ging ik wel eens patat bakken of een pizza bestellen of Chinees eten halen. Maar nu ik koolhydraatarm eet moet ik andere alternatieven vinden, nou deze recept vind ik heel lekker en het is zo gemaakt. 



Je kunt deze recept natuurlijk ook maken met gewone tortilla’s of wraps, of met glutenvrij wraps, ik heb de koolhydraatarm wraps gebruikt. Deze complete recept van de Flammkuchen bevat per portie 

4,9 koolhydraten. 


Ingrediënten:

1 eetlepel crème fraiche (ong. 20 gr)

2 eetlepels geraspte mozzarella 

15 gr gerookte spekjes (meer mag ook)

15 gr rode ui

Peper

1 koolhydraatarme tortilla's van Mama Lupe's 3 koolhydraten netto per stuk (te koop bij afvallen met bregje)


Als je liever bij de AH wilt kopen neem dan deze:

*Atkins tortilla’s 4,4 koolhydraten per stuk.



Bereiding: 

Doe alvast de oven aan op 170 graden.

Bak in ruim olie, in een koekenpan de tortilla, zo dat het lekker krokant wordt. Laat het afkoelen op papier, en dept de te veel aan olie weg. 

Smeer de tortilla met crème fraiche, doe er peper er op, en de niet gebakken spekjes. Strooit de geraspte mozzarella er op (niet de verse die geeft te veel vocht uit), en doe ook de ui er op, die je al in dunne ringen had gesneden. 

Zet het in de oven voor ongeveer 8 à 10 min. Geniet er van 😋



Geen opmerkingen: