11-08-2020

Gezonde blauwe bessen “milkshake”.



Ik heb hier zo van genoten, heerlijk was het 😋. Het is net geen ijs maar ook geen milkshake, maar een ding is zeker : het is super lekker! 



Ik had een verkoeling nodig in deze tropische temperatuur 🥵, dus mijn ijskast en diepvries ingedoken en deze fantastische drank/toetje in elkaar getoverd. 

Perfect als je trek hebt in gezonde ijs maar je hebt geen geduld om te wachten 😂 of je wilt toch iets lekker koud en ook nog gezond. Oké is niet heel mager want ik heb geen melk gebruikt maar roomkaas (voor mij dan lactosevrij). Maar daardoor is die extra lekker. Blauwe bessen zijn gezond, ze bevatten een hoog gehalte aan antioxidanten, vitamine C, vitamine K en vezels. Bovendien bevatten bessen weinig calorieën: 75 kcal per 100 gram.

Wil je het ook maken? Kijk snel naar het recept. 

***Je hebt een blender nodig of een keukenmachine.

Deze dessert/drank bevat: 

20 gr. Koolhydraten 

336 calorieën 


Ingrediënten voor 1 grote milkshake:


❣️100 gr roomkaas (ik heb Arla lactosevrij roomkaas gebruikt)

❣️150 gr blauwe bessen (Bevroren!)

❣️1 eetlepel crème fraiche (je kunt de lactosevrij gebruiken)

❣️1/2 eetlepel erythritol ( als je van zoet hout doe je een heel eetlepel)


Doe alle ingrediënten in de blender tot dat alles een mooi geheel is. Nu kun je gaan genieten 😋


Geen opmerkingen: